La Universitat de Lleida celebra La Nit Europea dels Investigadors de la UdL

Descarregar Pdf

El dissabte, 24 de setembre el Campus de Cappont de la Universitat de Lleida al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, el Camp de Pràctiques i el jardí de dins del Campus va acollir La Nit dels Investigadors, es va tractar d’un esdeveniment familiar de caire científic i divulgador que va aplegar fins a prop de quatre-cents assistents, des de les 6 de la tarda fins ben entrada la mitja nit. Els organitzadors van ser l'Institut INSPIRES principalment i en col·laboració l'institut INDEST.

Pels membres de l'INDEST, cap a les 7 de la tarda va tenir lloc una xerrada a càrrec de Joaquim Company Doctor en Historia de l’Art per la Universitat de Lleida i expert del Centre d’Art d’Època Moderna (CAEM). Amb el títol de la intervenció: Lleida, terra de frontera i convivència. L’Art i la Ciència, un llarg intercanvi sense confinament Company va parlar de temes molt diversos al voltant del territori lleidatà elevant-lo a un dels territoris més rics en diversitat, cultura, art i paisatges. El ponent Joaquim Company va fer preguntes a la seva audiència sobre literatura i art i va respondre com aquestes es troben estretament lligades amb la ciència i les ciències socials.

L'historiador i catedràtic de la UdL va posar molts exemples en què es veu com el Centre d’Art d’Època Moderna (CAEM) està realitzant una tasca molt minuciosa de restauració i conservació, sobretot laboriosa d’autentificar les obres i de gran valor per l’art i la ciència. El primer retrat oficial del borbó Carles IV de Goya n’és només un exemple.

Entre altres tallers i activitat, a la zona del vestíbul del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera es va poder gaudir d’una exposició titulada: Lleida: terra de fronteres i convivència on restaven en forma de plafons una bona part dels treballs que desenvolupen els experts el Centre d’Art d’Època Moderna (CAEM).