La Nit Europea dels Investigadors a la UdL

Descarregar Pdf

El proper dissabte, 24 de setembre tindrà lloc al Campus de Cappont de la Universitat de Lleida la 1ª edició de la Nit dels Investigadors. Aquesta jornada acollirà tallers de demostració, xerrades i exposicions de caire científic obertes a tota la societat lleidatana. Els instituts propis de la Universitat de Lleida, INSPIRES i INDEST col·laboren per què tothom tingui la oportunitat de descobrir la ciència des d’una altra perspectiva. La principal fita de la Nit dels Investigadors és convertir el ciutadà en científic per un dia.

Totes les activitats són gratuïtes però, l’inscripció als tallers i/o xerrades és obligatòria ja que les places són limitades, especialment pels tallers-demostració de drons i de robòtica. Concretament els tallers de robots i de drons, es faran en dues franges horàries de forma simultània. En el primer torn, es podran dissenyar robots i imprimir-los en 3D, mentre que el segon es farà volar un dron muntat per el professorat de l’Escola Politècnica Superior per provar projectes de final de grau.

PROGRAMA D’ACTIVITATS DE LA NIT DELS INVESTIGADORS

L’accés a la Nit dels Investigadors es farà des del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont.

18.00 a 18.30  Xerrada: Robots en la vida diària

18.00 a 18.30  Taller-Demostració: Fem volar drons!

18.45 a 19.15  Xerrada a càrrec de Joaquim Company. Lleida, terra de frontera i convivència. L’Art i la Ciència, un llarg intercanvi sense confinament. Al vestíbul del Centre de Cultures es podrà veure l’exposició Lleida: terra de fronteres i convivència., on s’exposaran els treballs que desenvolupen els experts del Centre d’Art d’Època Moderna.

19.00 a 20.30  Festa dels Estels. Xerrada: L’observació astronòmica: muntem un telescopi i observem l’univers.

19.30 a 20.00 Taller-Demostració: Fem volar drons!

20.15 a 20.45 Xerrada: Com estalviar en la factura elèctrica, la recerca científica t’ajuda!

21.30 a 24.00 Festa dels Estels. Taller astrònomic: L’univers al teu abast! Què veiem, constel·lacions, planetes, cel profund… Membres de la Societat Lleidatana d’Astronomia aproparan l’espectador als diferents secrets de l’univers amb una observació d’estels que s’allargarà fins a mitja nit. (En cas de pluja aquesta activitat se substituiria per una projecció de fotografies per mostrar l’univers.)

La Nit Europea dels Investigadors de la UdL, és possible gràcies al patrocini de l’Obra Social La Caixa que, ha programat conferències sobre art i ciència, estalvi energètic, robòtica, drons i astronomia.

Projectes europeus, exposicions d’art i de robots, coca i xocolata per als participants i molt més!

Consulta el programa d’activitats i inscriu-te ara.